Wij zijn een onmisbare technische partner van onze klanten

16 maart 2020 | Service & Care

Eshter Kranendonk: “Misschien is onze afdeling wel de meest uitdagende afdeling binnen Thinkwise.”

In mijn rol als manager van de afdeling Service & Care zie ik de groei die Thinkwise doormaakt dagelijks terug. Wanneer onze collega’s van Customer Solutions een project hebben afgerond en opgeleverd, is de klant in staat om zelfstandig met onze software aan de slag te gaan. Daarin merk ik dat iedere klant het fijn vindt dat er een afdeling is die de continuïteit van hun software garandeert en direct beschikbaar is bij een eventuele verstoringen of als er vragen zijn over de software.

Blog

Nieuws

Service & Care

Van vraagbaak naar specialist

In het begin was mijn afdeling een vraagbaak voor allerhande vragen. De afgelopen jaren zijn we gegroeid in onze rol van technisch specialist. Mijn collega’s zijn technische, klantgerichte kanjers die onze klanten snel en efficiënt kunnen helpen. Met hun kennis van het Thinkwise platform schakelen ze continu tussen klantvragen en de software en koppelen ze de technische oplossingen zo helder mogelijk terug. Het is namelijk niet zomaar een job die je uitoefent.”

De meest uitdagende afdeling binnen Thinkwise

Misschien is onze afdeling wel de meest uitdagende afdeling binnen Thinkwise. Je moet namelijk het Thinkwise platform van binnen en buiten kennen; alle updates, nieuwe functionaliteiten en features. jouw kennis is up to date! Ik merk dat mijn mensen daarnaast ook nog eens uitstekend in staat zijn zich te verplaatsen in de situatie van de klant. De meeste klanten willen vooral ontzorgd worden. Hierbij kijk je (online) mee in de applicatie en bied je de best passende oplossing, terwijl een developer-klant jou juist technische vragen stelt over het ontwikkelen met ons platform. Dit moet je weten als professional op onze afdeling en hierop inspelen.

Ik merk ook dat ik blij ben met de ontwikkeling die mijn mensen, en daardoor de totale afdeling maken. Snel en efficiënt de klant helpen, maar juist ook meer projecten oppakken als afdeling. We zijn er niet meer puur voor de snelle, technische vragen, maar dragen zorg voor de hele Thinkwise platform keten. En mijn rol als manager van de afdeling is heel divers: van klantgesprekken, tot coaching van individuen tot het formeren van de afdeling.

Geen dag hetzelfde

Waar ik nog het meest trots op ben en voldoening uit haal, is de enorme snelheid waarmee we vragen oppakken en klanten ondersteunen in hun hele proces. Het leuke aan het werken binnen Service & Care is dat de vragen die je dagelijks krijgt een beroep doen op jouw creativiteit als Thinkwise specialist. Je krijgt er energie van om klantvragen te beantwoorden en ze daarmee verder te helpen.

De klant blij, wij blij!

En dat vieren we ook. Een paar korte viermomenten van afgelopen jaar:

  • 980 tickets afgehandeld
  • Gewerkt aan meer dan 90 verschillende Thinkwise applicaties
  • 204 vragen beantwoord
  • 52 nieuwe software releases uitgerold.

En dit allemaal met een klein, maar dedicated team van professionals.

Kortom, de komende jaren groeit Thinkwise flink en hebben we meer goede professionals nodig die naast hun software skills ook de juiste servicegerichtheid hebben om klanten te helpen. Dus communicatie en techniek combineren in één baan waarin je beide skills kan ontwikkelen.”

Lees hier waar collega’s op de afdeling Service & Care zich mee bezig houden!